آشنایی با دوربین های دیجیتال
نوشته شده توسط : behzad

 از دهه 1990، دوربین های عکاسی دیجیتال بیشتر و بیشتر رایج شده اند و همچنین مقرون به صرفه تر شده اند. به همین دلیل، اکنون آسان‌تر از هر زمان دیگری شروع به عکاسی کنید. خوشبختانه، برای به دست آوردن نتایج خوب، نیازی به خرید یک دوربین حرفه ای ندارید. مهمترین عامل مهارت عکاس است. در این آموزش، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از نور، ترکیب بندی، و تنظیمات دوربین خود برای گرفتن عکس های دیجیتال بهتر استفاده کنید — مهم نیست چه نوع دوربینی دارید.

 

 دوربین عکاسی

 

با دوربین دیجیتال چه کاری می توان انجام داد؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با دوربین دیجیتال انجام دهید. در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:

 

ثبت خاطرات:

می توانید از دوستان خود عکس بگیرید یا سفر خانواده خود به ساحل را مستند کنید. در صورت تمایل، می توانید آنها را روی کاغذ عکس چاپ کنید یا فقط می توانید آنها را روی رایانه، تلویزیون یا قاب عکس دیجیتال مشاهده کنید.

 

عکس های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید:

می توانید عکس های خود را در فیس بوک، فلیکر، پیکاسا یا سایت دیگری پست کنید. اگر تلفن هوشمند دارید، این کار حتی ساده‌تر است، زیرا می‌توانید بلافاصله عکس بگیرید و آن را آپلود کنید.

 

از آن به عنوان اسکنر استفاده کنید:

اگر اسکنر ندارید، می توانید به سادگی از یک سند عکس بگیرید. برای مثال، می‌توانید از فرم‌های مالیاتی خود عکس بگیرید تا آنها را ثبت کنید.

 

ضبط داده ها:

می توانید از دوربین برای به خاطر سپردن چیزها استفاده کنید. به عنوان مثال، وقتی ماشین خود را در مرکز خرید یا فرودگاه پارک می‌کنید، می‌توانید از شماره بخش پارکینگ عکس بگیرید تا بعداً بتوانید ماشین خود را پیدا کنید. همچنین می توانید از مواردی مانند ساعات کاری فروشگاه، شماره تلفن و موارد دیگر عکس بگیرید. یک تلفن دوربین دار برای این کار ایده آل است، زیرا همیشه آن را با خود خواهید داشت.

 

شروع به گرفتن عکس به عنوان یک سرگرمی کنید:

می توانید مهارت های عکاسی خود را تقویت کنید، خلاق باشید و حتی از نرم افزارهای ویرایش تصویر برای آزمایش عکس های خود استفاده کنید. در این مرحله، ممکن است بخواهید برای بهبود عکس های خود، روی یک دوربین با کیفیت بالاتر سرمایه گذاری کنید.

 

انتخاب دوربین دیجیتال

اگر در حال خرید یک دوربین دیجیتال هستید، تعداد انتخاب ها می تواند بسیار زیاد باشد. با این حال، اگر بتوانید جستجوی خود را به محدوده قیمتی خاص یا نوع دوربین محدود کنید، ممکن است انتخاب شما را بسیار آسان‌تر کند. علاوه بر این، بسیاری از دوربین ها دارای ویژگی های خاصی مانند اصلاح قرمزی چشم و ضد پلک زدن هستند، بنابراین ممکن است بخواهید به این فکر کنید که کدام ویژگی برای شما مهم است.

 

انواع دوربین های دیجیتال

بیشتر دوربین‌ها را می‌توان به چهار نوع اصلی دسته‌بندی کرد: SLR دیجیتال (یا DSLR)، دوربین‌های نقطه‌ای و عکاسی، دوربین‌های پل و تلفن‌های دوربین دار. هر نوع مزایا و معایبی دارد و برخی از انواع گرانتر از بقیه هستند. برای محدود کردن جستجوی خود، سعی کنید تعیین کنید کدام یک از این انواع به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

 

دوربین های کامپکت

دوربین های کامپکت به گونه ای طراحی شده اند که مقرون به صرفه، راحت و آسان برای استفاده باشند. آنها منظره یاب ندارند و در عوض از صفحه نمایشی استفاده می کنند که قاب یا تصویر را نشان می دهد.

 

دوربین های DSLR

دوربین‌های DSLR که مخفف «بازتابی با یک لنز دیجیتال» هستند، دوربین‌های بزرگی هستند که لنزهای قابل تعویض دارند و می‌توانند عکس‌های با کیفیت بسیار بالایی بگیرند.

 

دوربین های بدون آینه

دوربین‌های بدون آینه جایگزین‌های جیبی برای دوربین‌های DSLR هستند که دارای لنزهای قابل تعویض هستند.

 

ویژگی های خاص

دوربین های دیجیتال اغلب دارای ویژگی های خاصی هستند که به شما کمک می کند عکس های بهتری بگیرید. بسته به نوع عکس هایی که می خواهید بگیرید، برخی از این ویژگی ها می توانند بسیار مفید باشند. در زیر مواردی وجود دارد که ممکن است بخواهید به دنبال آنها باشید:

 

مشاهده برخی از ویژگی ها در منوهای دوربین

 

تصحیح قرمزی چشم:

این کار به طور خودکار قرمزی چشم را از بین می برد، که اگر با فلاش روشن عکس می گیرید مفید است. اگر دوربین شما این ویژگی را ندارد، می توانید از نرم افزار ویرایش تصویر برای رفع قرمزی چشم استفاده کنید.

 

حالت کودک ورزشی/فعال:

این به دوربین امکان می‌دهد سریع‌تر فوکوس کند تا عکس‌های اکشن بگیرد. برخی از دوربین ها همچنین از تشخیص حرکت برای "یخ زدن" یک سوژه با حرکت سریع استفاده می کنند و عکس های شما را واضح تر می کنند.

 

Anti-Blink:

این ویژگی به طور خودکار تشخیص می دهد که آیا فردی پلک زده است یا خیر و پس از گرفتن عکس هشداری را نمایش می دهد تا بدانید که آن را دوباره بگیرید.

 

تشخیص لبخند:

از فناوری تشخیص چهره برای گرفتن عکس درست زمانی که سوژه شما لبخند می زند استفاده می کند.

 

کاهش لکه:

این به طور خودکار عکس های شما را روتوش می کند تا لک ها و چین و چروک ها را کاهش دهد.

 

جلوه های هنری:

این به شما امکان می دهد جلوه های ضربه قلم مو، اعوجاج لنز یا جلوه های دیگر را اضافه کنید تا به عکس های خود ظاهری منحصر به فرد ببخشید.

 

به خاطر داشته باشید که دوربین های رده بالاتر (مانند دوربین های DSLR) کمتر از برخی از این ویژگی ها برخوردار هستند. برای آن دوربین‌ها، باید بیشتر به مهارت خود و همچنین پس‌پردازش با فتوشاپ یا برنامه‌های مشابه تکیه کنید. برای عکس‌های فوری روزمره، راحتی دوربین‌های نقطه‌ای و عکاسی اغلب آنها را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین عکاسی

کارت های حافظه

اکثر دوربین های دیجیتال عکس ها را روی یک کارت حافظه جداگانه ذخیره می کنند، مانند کارت Secure Digital، SDHC، microSD یا CompactFlash. این کارت ها معمولا چندین گیگابایت فضای ذخیره سازی دارند و تعداد دقیق عکس هایی که می توانند در خود جای دهند بسته به وضوح و فرمت فایل عکس ها متفاوت است. ممکن است لازم باشد کارت حافظه را جداگانه خریداری کنید و مهم است که کارتی را انتخاب کنید که با دوربین شما سازگار باشد. می توانید این اطلاعات را در دفترچه راهنمای دوربین خود، در قسمت بیرونی جعبه یا به صورت آنلاین پیدا کنید.

 

به طور کلی، تا زمانی که عکس های خود را به رایانه خود منتقل نکنید، باید از کارت حافظه به عنوان ذخیره موقت استفاده کنید. سپس می توانید عکس ها را از کارت حافظه حذف کنید تا فضای زیادی برای عکاسی بعدی خود داشته باشید.

 

باتری ها

به طور کلی، دوربین‌ها از بسته‌های باتری لیتیوم یون قابل شارژ استفاده می‌کنند، اگرچه برخی می‌توانند از باتری‌های AA استفاده کنند. بسته باتری معمولاً همراه دوربین شما است، اما ممکن است بخواهید یک بسته اضافی بخرید تا در صورت تمام شدن باتری در حین عکاسی، یک باتری اضافی بخرید. حتما یک بسته باتری بخرید که برای کار با دوربین شما طراحی شده باشد.

 

دوربین شما همچنین یک شارژر دارد که می توانید با باتری خود از آن استفاده کنید. ایده خوبی است که باتری را یک شبه شارژ کنید تا روز بعد برای عکس گرفتن آماده باشید.

 

سایت قلاب مرجع خرید کالاهای دیجیتال





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: